Savior!

Publicerat: april 17, 2016 i Uncategorized

Ja, det stod ju som stilla i veckan. I förrgår blev jag fundersam på kalori-kalkulatorn hos Viktklubb, om den fungerade som alla andra, om den var liksom universell, och hur de kunde mäta ordentligt när alla har lite olika förutsättningar och dagsaktivitet, förbränning, osv. Så jag kollade omkring lite för att se vilka siffror de andra sajterna skulle rekommendera. Jag hittade http://fitnesskolan.se/rakna-ut-ditt-kaloribehov/ som gav ganska lika resultat som många andra, men som har fler riktlinjer när det gäller aktivitet. Jag tänkte att även om jag går mycket ibland, och tränar ibland, så till mestadels så sitter jag faktiskt. Det jag har trott om någon sorts svälttröskel är mer eller mindre bluff, om man ska tro den här sajten också. Som ändå logiskt är, eftersom om man faktiskt svälter, 0-500kcal om dagen så går man ner, vilket som, spelar ingen roll vilka gener man har. Men jävligt skadligt för kroppen.

Med nytt kalori-regim, och tro på framtiden så satte jag ner kcal behovet för dagen på 1200 – 1400 beroende på hur mkt jag kommer att röra på mig. Istället för Viktklubb’s rekommendation på 1700kcal. (himla skillnad alltså) Så från stått stilla gick jag ner 2kg på 2 dagar istället. REVANCH!

På dagens promenad klädde jag mig i 4 lager, t-shirt, långärmad tunntröja, fleece, och softshelljacka, mössa, 2 par byxor, 2 halsdukar. När jag gått 35 minuter i rätt behaglig kyla/värme så strålar solen fram, och jag smälter hela vägen tillbaka. Very nasty med svett i armveck och på ryggen, hatade varenda sekund av det. Men förkylningen blev åtminstone inte värre. 😛
IMG_3839

Kommentera

